pondelok 2. marca 2015

|Put Your Mask On!|

Želám vám krásny pondelok,
tak a začal sa nám marec. To znamená, že jar sa pomaly, ale isto blíži a určite si väčšina z vás vie predstaviť, ako sa na to teším. S príchodom jari nastáva opäť obdobie, ktoré predstavuje pre našu pleť mierny šok. Zimu a chlad nahradzuje oteplenie a pleť odrazu potrebuje zmenu starostlivosti. Aspoň tá moja určite. Jedným z produktov, ktoré používam veľmi rada hlavne v tomto období je maska. Maska pleť krásne hĺbkovo vyčistí, zbaví ju odumretej pokožky a krásne ju pripraví na novú sezónu. Za posledné obdobie som mala možnosť vyskúšať niekoľko vzoriek nových masiek a dnes vám moje dojmy z nich trochu priblížim. Recenzia bude obsahovať dve kategórie a to masky čistiace a hydratačné. Takže sa pokojne usaďte, nalejte si čajík alebo kávu a vychutnajte si nasledovné počítaníčko ;)

Masky Glam Glow sú v poslednej dobe dosť v kurze. Na Slovensku ich nezoženiete, ale dajú sa kúpiť napríklad v susedných Čechách a na internete (určite aj v iných okolitých krajinách, ale osobnú skúsenosť mám len v týchto dvoch oblastiach). Zo 4 dostupných masiek som mala možnosť vyskúšať Thirstymud, teda modrú hydratačnú verziu (aj preto len túto, že vzorky takmer nikdy nemali). Predavačka v Douglase mi nadávkovala do malej krabičky trochu masky, no a ja som sa už aj vytešovala, ako ju vyskúšam, pretože som chcela vedieť, o čom je celý ten povyk.
Cena za 50g: 69 dolárov na oficálnej stránke, 67€ na feelunique

Maska sľubuje okamžitú a dlhotrvajúcu hydratáciu pleti a to vďaka novým a najpokročilejším hydratačným technológiám. Jej úlohou je hydratovanie, doplňovanie, obnovovanie a upokojenie, výsledkom čoho je hydratovaná a žiarivá pleť. Vhodná je pre mužov aj ženy každého veku a všetkých typov pleti.


Obsahuje kyselinu linolovú, výťažok z olivových listov. Ide o mastné kyseliny, ktoré majú za úlohu zadržiavať vlhkosť. Okrem toho sa v nej nachádza aj kyselina hyalurónová a citrónová, ktoré poskytujú hĺbkovú a intenzívnu hydratáciu. Jablčné kyseliny pleť zvlhčujú a beta-glukán zo pšenice ju upokojuje. Vďaka medu a zázvorovému koreňu by mala byť žiarivá a detoxifikovaná a kokosu okamžite ustálená.

Doporučené používanie je 2-3 krát do týždňa a aplikovanie na tvár, krk a dekolt. Možno ju použiť ako rýchlu 10-20 minútovú kúru alebo nechať celú noc. Je výborná aj na upokojenie pleti u mužov po holení.

Ako prvé ma na maske upútala jej sladká vôňa. Voňala po vanilke, karamele, alebo čosi podobne sladkom. Je to veľmi jemná maska, stredne hustej gélovitej konzistencie a karamelovo-žltkastej farby. Po chvíli od nanesenia tenšej vrstvy sa krásne vsiakla a na pleti nezanechávala žiaden film. Masku som nechala na pleti celú noc a ráno ju opláchla. Pleť bola krásne hebká, vypnutá a hydratovaná, no aj napriek tomu som sem tam mala nejaké to suchšie miesto a potrebovala ju nakrémovať.

Podľa zloženia to vyzerá tak, že maska neobsahuje silikóny ani parabény. Obsahuje nejaké tie syntetické polyméry, ktoré však vraj nijako neškodia. Celkovo ma maska nijako nedráždila, no nemala som ani nejaký extra zvláštny super pocit po jej použití. Je však možné, že jej účinky by sa mohli prejaviť po dlhodobejšom používaní. Kto vie. Máte s ňou nejakú inú skúsenosť?


Ďalšiu masku som vyskúšala z predajne Lush. Sú známy svojimi čerstvými a prírodnými maskami, takže ma to pochopiteľne zaujalo. Vybrala som si Love Lettuce (Zelinka), pretože mám rada typ bahenno-zelených masiek. Bohužiaľ mi nejako nedošlo, že sa musí uskladňovať v chladničke a odskúšala som ju len 2x. Vystačila by mi ešte na pár krát, ale splesnela :D Masky od tejto značky v pohode zoženiete na stránke lush.cz a zasielajú aj na Slovensko.
Cena za 55ml: 299kč

Je zložená z gélu z agaru morských rias, ktorého úlohou je pleť oživiť. Prítomnosť medu a mandľového oleja ju upokojuje a zvláčňuje a vďaka mandľovým škrupinkám aj exfolijuje. Je jemne parfémovaná levanduľou, ktorá pleť upokojuje a vyrovnáva tvorbu kožného mazu.


Maska sa odporúča nanášať na pleť pomocou špachtličky a má sa nechať pôsobiť 5-10 minút.

Je zeleno sivej farby, hutnejšej konzistencie s hrubými drsnými čiastôčkami, čo sú predpokladám tie mandľové škrupinky. Má typický "bahenný" efekt, takže zaschne, stvrdne a stiahne sa. Po opláchnutí bola pleť nádherne čistá, hebká, uhríky vystúpili viac na povrch a ja som ich jednoducho vytlačila von.

Neobsahuje žiadne škodliviny, čo je veľmi vítané a pozitívne. Do tejto masky by som bola ochotná investovať, problém je však v jej spotrebe. Musíte ju spotrebovať do 2-3 týždňov, čo je u mňa dosť nepravdepodobné, pretože až tak často si masky nerobievam, aby som ju tak rýchlo vypotrebovala.


Ďalšia maska je z trochu drahšej kategórie. Ide o francúzsku značku Sisley a jej Masque Creme A La Rose Noire, teda krémovú masku z čiernej ruže. Popis uvádza, že je to krémová maska špeciálne formulovaná tak, aby pleti poskytla okamžitý mladistvý a oživený vzhľad. Je obohatená o prostistárnuce ingrediencie (čierna ruža, extrakt z hnedej riasy Padina pavonica a extrakt z kalicha Physalis alkekengi). Zbaví pleť akýchkoľvek známok únavy, má veľmi dobré hydratačné účinky, vyhladzovacie, zjemňujúce a revitalizačné.
Cena za plné balenie 60ml: okolo 80€

Maska obsahuje aj ďalšie aktívne zložky, ako napríklad vitamín E, chlorelu, esenciálne oleje z geránia, bambucké maslo, provitamín B5, esenciálne oleje z ruže a magnólie, rastlinný glycerín a ďalšie.

Odporúčaná aplikácia: 2-3 krát týždenne hrubá vrstva na tvár a krk, po 10-15 minútach zotrieť zbytky.


Z vône masky je cítiť jasnú dominanciu ruže. Niektorým ľuďom sa môže zdať takáto vôňa nepríjemná a tzv. stará, pretože takto nejako voňala väčšina kozmetiky kedysi. Konzistencia masky je mliečno-gélová, po nanesení spriesvitnie a zanechá na pleti lesklý film. Odporúča sa naniesť na 10-15 minút. Na niektorých miestach som po čase začala mať taký zvláštny pocit, hlavne na sánke a lícnych kostiach. Inak však nebolo vidieť žiadne začervenanie, ani nič podobné. Po zotretí zvyškov vlhkým tampónom som ešte cítila na pleti trochu lepivý film, no ráno po prebudení bola pleť krásna svieža, hladká, bez šupiniek, hydratovaná a žiarila. 

Nikde som sa nevedela dopracovať k celkovému zloženiu masky a teda vám neviem povedať, či obsahuje silikóny, parabény a podobné škodliviny. Pri jej cene by som teda zloženie na internete uvítala, ale čo už. Aj tak by som ale do masky nešla, pretože je na mňa príliš drahá.


Druhá Sisley maska je tiež z rady hydratačných masiek. Volá sa Gel Express Aux Fleurs/Express Flower Gel a je vhodná pre všetky typy pleti. Má za úlohu vyhladzovať, osviežiť a zanechať pružnejšou pleť, ktorá je dehydratovaná, bez života a energeticky vyčerpaná.

Obsahuje výťažky z ľalie bielej (Lilium candidum) a kosatca florenského (Iris florentina), ktoré viažu vlhkosť a udržiavajú pleť hydratovanú. Účinné látky, ako vitamín F získaný zo sezamu, zaženú akékoľvek známky po únave a strese.
Cena za plné balenie 60ml: 68€

Odporúčaná je aplikácia na suchú pokožku, pôsobenie tri minúty a odsatie prebytočných zvyškov.


Maska je priesvitnej, gélovitej konzistencie. V jej vôni cítim v prevahe ruže, čo bude spôsobené prítomnosťou vody z kvetov ruže stolistej (Rosa centifolia), je veľmi kvetinová, no príjemná a nijako neprekáža. Je oveľa jemnejšia ako pri predchádzajúcej maske. Po nanesení sa nevstrebáva okamžite, na pleti ostáva gélovitý film, ktorý pokožku príjemne zvláčni, nijako ju nesťahuje a nedráždi. Po troch minútach bol však na pleti stále film a len odsatie prebytočných zvyškov by mi prekážalo, takže som ju normálne opláchla. Pleť bola naozaj veľmi hladučká, hydratovaná, svieža a začervenanie redukované.

V popise masky je uvedená prítomnosť silikónov a niekoľkých druhov parabénov, čo ma teda dosť sklamalo, pretože za tú cenu by som nečakala v maske žiadne podobné svinstvá. Čo sa týka kúpy, asi by som do nej nešla, už len kvôli tej cene, ktorá je fakt prehnaná a až taký zázrak sa na mojej pleti zas neudial a myslím si, že oooomnoho lacnejšie masky mi spravia podobnú službu.


The Body Shop má obrovský výber masiek, z ktorých som si vybrala dve vzorky. Prvou bola maska Blue Corn 3in1 Deep Cleansing Scrub.
Je to maska 3 v 1, čo znamená, že funguje na čistenie, odstránenie odumretej pokožky a zvláčnenie.
Cena za 100ml: 10 libier (v kč si nepamätám)

Maska je vhodná pre normálnu až mastnú pleť. Blue Corn púder (púder z modrej kukurice, pravdepodobne taký čierno vyzerajúci druh z Mexika) pleť exfolijuje a odstráni z nej tak akékoľvek nečistoty a mŕtve pokožkové bunky. Obsahuje esenciálne oleje z geránia (Pelargonium odoratissimum), bergamontu (Citrus aurantium bergamia) a ylang ylang (Cananga odorata), ktoré vyrovnávajú rovnováhu pleti. Glycerín jej navráti hydratáciu a kaolín pomáha udržiavať mastnotu na uzde.


Aplikácia je na očistenú a suchú pleť. Po 10-15 minútach je možné ju opláchnuť. Používať 1 až 2 krát do týždňa.

Konzistencia masky je hutná, bielo-modrastej farby so stredne hrubými čiastôčkami. Má veľmi zvláštnu až lekárenskú vôňu, ktorá je veľmi príjemná. Po zaschnutí stvrdla a pleť stiahla. Po opláchnutí bola čistá a hebká, no uhríky mi nejako viditeľne nevytiahla. Avšak na druhý deň sa pleť mastila omnoho menej. Keďže maska funguje ako scrub a exfoliant, je pochopiteľné, že ju trochu vysuší, no v mojom prípade, keďže mám pleť dosť mastnú to nebolo nič hrozné. Viem si predstaviť, že mi to nemusel byť vhodný prípravok pre suchšiu pleť a na citlivú by mohol byť trochu drsný, no na mastnú je ako stvorený.

Aj táto maska v sebe obsahuje parabény, čo je ďalšie sklamanie, avšak moja pokožka na ne reaguje len v šampónoch a na pleti mi nejako neprekážajú. Či by som do kúpy šla? Pravdepodobne asi nie. Nebola to z týchto všetkých moja obľúbená.


Poslednou testovanou maskou bola opäť od The Body Shop, revitalizačná ílová maska Seaweed Ionic Clay Mask. Je vhodná na zmiešanú až mastnú pleť, mala by ju detoxifikovať, hĺbkovo vyčistiť a kontrolovať jej nadbytočné mastenie.

Obsahuje výťažky z morských rias ako Lithotamnium calcareum (červená riasa) a hnedých rias Fucus vesiculosus a Saccharina laminaria. ktoré majú dodať rovnováhu pleti a  vyčistiť ju. Negatívne nabité ióny by mali vyťahovať špinu a nečistoty z pleti.
Cena za plné balenie 100ml: 13 libier


Konzistencia masky je hutná, typická bahenná, ílovitá, šedej farby. Vôňa je však na počudovanie trochu ovocná a príjemne svieža, čo bude pravdepodobne spôsobené skôr nejakým parfémom, lebo nič ovocné ani kvetinové som v zložení nenašla. Stačí naniesť len tenkú vrstvu, ktorá začne postupne zasychať, vďaka čomu cítiť pnutie pleti. Toto je presne tá chvíľa, ktorú mám na podobných typoch másk najradšej. Po poriadnom opláchnutí bola pleť nádherne čistá, hebká, no vedľajším efektom je jej mierne presušenie, čiže na suchú pleť by som určite neodporúčala (na tu ani nie je určená). Ak však trpíte mastnou pleťou, na to je ako stvorená. Okrem toho krásne vytiahla čierne bodky, ktoré šli potom hravo von.

Neobsahuje žiadne silikóny ani parabény, no po preštudovaní zloženia som natrafila na zopár zložiek, ktoré tiež nie sú dva krát user-friendly by som povedala. Avšak zo všetkých prítomných masiek je to jedna z tých, ktoré sa mi pozdávali na pleti najviac. Mám rada tento typ účinne čistiacich masiek, keď mám pocit, že vytiahla z mojej pleti všetko škaredé, čo by v nej byť nemalo a okrem toho som na druhý deň pozorovala omnoho menšie mastenie pleti, takže s tou kontrolou je to pravda.


Takže, čo dodať na záver? Z týchto všetkých masiek sa mi najviac na čistenie pozdávala Lush a tá druhá od The Body Shop. Z hydratačných by som si vybrala asi len Sisley z čiernej ruže. No a teraz už môžem konečne začať testovať masku Dr.Hauschka, o ktorej by som vám chcela samostatne napísať čo to viac. 

Máte skúsenosť s niektorou z masiek?
Kúpili by ste si niektorú?
Aká je vaša obľúbená?

A aby som ešte nezabudla. Bola som nominovaná na blogerku roka http://www.blogerroka.sk/nicka-the-beauty-hunter/. Chcela by som vás preto poprosiť o váš lajk, čo by ma nesmierne potešilo ;)
Ďakujem :*


your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára