streda 20. februára 2013

DIY Coconut Oil Hair Mask

Už nejaký ten čas som rozmýšľala nad tým, že si spravím domácu kúru na vlasy :) Po dlhej dobe strávenej na internete hľadaním toho, čo by mohlo vyhovovať mojim vlasom som sa rozhodla pre kokosový olej. Zoznam s účinkami tohto 100% prírodného prípravku je taký dlhý, až som ostala v nemom úžase :) Tie, ktoré som si zapamätala vám zhrniem v niekoľkých bodoch :)


  • je dobrý na pleť, na rôzne dermatitídy, suchú pokožku, aj na pery (čo som osobne vyskúšala) a dokonca popraskané päty (som skúsila iba raz, ale malo to svoj efekt, čiže po dlhšom používaní to môže byť ešte lepšie)
  • je dobrý na vlasy, regeneruje ich, podporuje rast, dobre pôsobí proti lupinám a vlasy nadobudnú krásny lesk
  • má veľmi dobré bieliace účinky na zuby
  • bonus je, že ho môžete použiť do jedál a je veľmi zdravý
Kde ho možno kúpiť? Prvý krát som ho objavila na www.xparfemy.sk (100ml - cca 3 eurá), no neskôr som ho čírou náhodou našla v dm drogérii (tú istú značku, za tú istú cenu), tak som si povedala, prečo nie, ušetrím na poštovnom. Na vyskúšanie na začiatok postačí toto menšie balenie a neskôr si možno zadovážim väčšie.
Receptov na internete nájdete mnoho a samozrejme si môžete nejaký vymyslieť aj sami. Ja som sa rozhodla pre masku vyrobenú z kokosového oleja a vajíčka. Vajíčko má taktiež pozitívny efekt na vlasy. Dodáva im objem a navracia vitalitu. 

Príprava masky:

1 vajce
1-2 kávové lyžičky kokosového oleja

Kokosový olej je za studena lisovaný a v nádobke je preto tuhý, no po nanesený na prsty sa začne roztápať. Preto, aby ste nemuseli dlho miešať vajce s kokosovým olejom, treba kokosový olej roztopiť na panvici (trvá to pár sekúnd, potom ho okamžite vypnite, inak sa začne pražiť). Prelejte ho do misky a zmiešajte s celým surovým vajíčkom a premiešajte, kým úplne nerozmiešate žĺtko. Následne stačí masku naniesť na celú hlavu až na končeky vlasov. POZOR, je nutné masku poriadne vmasírovať! Po tomto kroku by ste mali mať masku na hlave 30-40 minút, preto aby ste sa neušpinili a mohli robiť popri čakaní niečo užitočné, vezmite si igelitovú tašku (napr.TESCO) a dajte si ju na hlavu a spravte si z nej turban. Viem, je to smiešne, ale funguje to lepšie a nemusíte si tak zašpiniť oblečenie, uterák, či všetko okolo seba (ako sa to stáva niekedy mne). Na to všetko si dajte na hlavu ešte uterák, aby sa tam pekne naakumulovalo teplo a aby celý proces regenerácie fungoval lepšie :) Potom stačí zmyť (ale poriadne, lebo vajíčko je tak trochu mrcha), opláchnuť šampónom a vyfúkať ako to bežne robievate. Takúto kúru je dobré aplikovať minimálne raz do týždňa. Ja som si ju robila v sobotu, keď som mala viac času. Bolo to také pohodlné a v pohode, až som sa pozabudla a masku som mala na vlasoch vyše 50 minút :D

Prajem vám príjemné kuchtenie :) Ak budete mať nejaké vlastné receptíky, s ktorými sa budete chcieť podeliť, tak sem s nimi :)

XO, Nicka




your photo name

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára